U bent hier

Vraagsturing

Vraagsturing een van magische woorden van sitestructuuropbouw, zorg dat de bezoekers vanuit al die verschillende verwachtingsinvalshoeken zo snel mogelijk bij een zo concreet mogelijk doel komen.

  • Bij een webwinkel kan dat heel simpel zijn: zorg dat die potentiele klant zo snel mogelijk bij het productenaanbod terecht komt!
  • Bij een kennisdelingssite is het te doen om zo snel mogelijk naar relevante informatie te kunnen zoeken.
  • Een verenigings-, of bijvoorbeeld schoolsite, wil zo snel mogelijk toegang tot leden-informatie bieden.
  • Een sportschool zo helder mogelijk het aanbod in diverse trainingsvormen.
  • Een productiebedrijf zo snel mogelijk haar verschillende productielijnen/aanbod etaleren.
  • etc, etc, etc

En daarmee is dan gelijk de vervolgvraag gegeven op de vraag: hoe kom ik achter de eerste indruk die mijn site moet opleveren?

Namelijk, wat is nu net dat ene unieke facet waarom een bezoeker uberhaupt bij uw website terecht komt? Levert u iets speciaals? Dan is wilt u die bezoeker dat laten weten! Heeft u unieke kennis-, vaardigheden? Etaleer die!

Om dan vervolgens over te gaan naar een zo mogelijk nog interessanter onderwerp, namelijk: eenmaal op de site aangekomen, hoe houden we die bezoeker dan vast?

Undefined